Terminal autobusowy budowany obecnie w Katarinaberget przy Slussen w Sztokholmie przebija wszystkie wcześniejsze kalkulacje finansowe. Według nowej prognozy miasta, koszt budowy terminalu wyniesie 5,7 mld SEK. To ponad dwa razy więcej niż w poprzednim szacunku z 2020 roku, kiedy to koszt budowy szacowano na 2,7 miliarda, pisze Svenska Dagbladet.
Również budowa nowego terminalu zostanie znacznie opóźniona. W 2020 r. oczekiwano, że terminal zostanie oddany do użytku w styczniu 2024 r., natomiast obecnie oczekuje się, że zostanie oddany do użytku jesienią 2025 r.
Miasto Sztokholm buduje nowy terminal autobusowy we współpracy z Zarządem Transportu Regionu Sztokholmskiego (SL), który będzie również właścicielem terminalu.
Opóźnienie terminalu autobusowego będzie miało również poważne konsekwencje dla całego gigantycznego projektu Slussen w Sztokholmie. Według wewnętrznego dokumentu uzyskanego przez SvD, cały projekt Slussen będzie opóźniony i odłożony w czasie. Oznacza to również, że Saltsjöbanan nie będzie w stanie wznowić obsługi Slussen zgodnie z planem.
Według źródeł gazety, Region Sztokholmski jest bardzo niezadowolony ze sposobu, w jaki miasto Sztokholm zarządza budową terminalu autobusowego.