Region Sztokholm podjął decyzję o anulowaniu umowy z firmą SBT Sverige, odpowiedzialną za rozbudowę niebieskiej linii metra w kierunku Barkarby. Powodem są poważne niedociągnięcia w środowisku pracy oraz opóźnienia w harmonogramie prac. Oczekuje się, że przedłużenie linii zostanie opóźnione, a koszty budowy wzrosną.
Według informacji przekazanych przez Niklasa Bergmana, szefa administracji w Nya tunnelbanan Region Stockholm, prace nad rozbudową linii były wielokrotnie wstrzymywane z powodu problemów z bezpieczeństwem na placu budowy. „Końcowa inspekcja przeprowadzona na początku lipca musiała zostać odwołana, ponieważ prace nie były gotowe”, mówi Bergman.
Fredrik Asklund, zastępca kierownika operacyjnego SBT Sweden, potwierdził, że prace zostały wstrzymane w ubiegłym roku, ale zapewnił, że firma podjęła odpowiednie kroki, aby zapewnić bezpieczne środowisko pracy.
Początkowo zakładano, że nowa linia metra między Akalla a Barkarby zostanie oddana do użytku w 2026 roku. Jednak z uwagi na obecne problemy, otwarcie może zostać opóźnione nawet o rok. „Przerwa naturalnie prowadzi również do wyższych kosztów”, dodaje Bergman.
W ubiegły piątek firma SBT Sweden zdecydowała się na samodzielne anulowanie kontraktu, twierdząc, że Region Sztokholm nie dokonał wymaganych płatności. Niklas Bergman zaprzeczył tym twierdzeniom, nazywając je „błędnymi” i wskazując, że decyzja SBT była „znaczącym naruszeniem umowy”.
W związku z tymi wydarzeniami mieszkańcy Sztokholmu muszą przygotować się na dłuższe oczekiwanie na rozbudowę niebieskiej linii metra.