Liczba zgłoszonych oszustw telefonicznych w Sztokholmie gwałtownie wzrosła w 2022 roku z i tak wysokiego poziomu w roku poprzednim. Największy odsetek ofiar oszustw telefonicznych stanowią osoby w wieku 70 lat i więcej.
Aby wzmocnić możliwość ochrony przed oszustwami telefonicznymi, policja rozpoczyna ogólnokrajową kampanię informacyjną i wysyła do wszystkich osób powyżej 70 roku życia ulotki z poradami i wskazówkami.
W Sztokholmie i na Gotlandii ulotki otrzyma w sumie ponad 220 000 osób.
„Sztokholmska policja bardzo poważnie traktuje oszustwa telefoniczne. Często ofiary tracą oszczędności życia, a oprócz strat finansowych, zdarzenie to prowadzi do poczucia winy, wstydu i niepokoju.” – powiedział Jan Friberg z Sekcji Oszustw Sztokholmskiej Policji w komunikacie prasowym.
W 2022 roku sztokholmska policja otrzymała około 5 500 zgłoszeń dotyczących przestępstw. Wpływy z przestępstw w wysokości prawie 176 milionów koron szwedzkich obejmują pieniądze z kont i gotówkę.
Jest też kwota ukryta, łączna kwota jest prawdopodobnie wyższa.