SL podpisuje awaryjną umowę z SJ na pociągi podmiejskie

Data:

Usługi pociągów podmiejskich w regionie Sztokholmu zostały dotknięte poważnymi zakłóceniami w ciągu ostatniego roku. Teraz SL i operator MTR przedwcześnie rozwiązują umowę na pociągi podmiejskie. Od przyszłego roku SJ przejmie operację w ramach umowy awaryjnej.

Firma transportowa MTR, odpowiedzialna za obsługę pociągów podmiejskich w regionie stolicy Szwecji od 2016 roku, nie będzie kontynuować swojej działalności po 2024 roku. Decyzja została podjęta po serii problemów, takich jak niedobór maszynistów i kwestie związane z konserwacją, które, zdaniem SL (Sztokholmskiego Transportu Publicznego), przyczyniły się do niespełnienia oczekiwań w zakresie dostaw usług w ubiegłym roku.

David Lagneholm, dyrektor generalny SL, wyraził, że pomimo starań, nie udało się znaleźć wspólnego rozwiązania z MTR. „Dlatego teraz wspólnie podjęliśmy decyzję o rozwiązaniu umowy” – powiedział Lagneholm w oficjalnym komunikacie.

Od marca 2024 roku, operator kolejowy SJ przejmie odpowiedzialność za pociągi podmiejskie w regionie Sztokholmu. Umowa awaryjna, zawarta między Regionem Sztokholmu a SJ, będzie obowiązywać przez dwa lata, z możliwością przedłużenia o kolejny rok lub dwa.

Anton Fendert, minister transportu regionalnego, wyraził optymizm co do tej zmiany podczas środowej konferencji prasowej. „Nie pozostawiliśmy żadnego kamienia na kamieniu i wierzymy, że SJ ma lepsze warunki do zapewnienia stabilnej usługi pociągów podmiejskich” – powiedział Fendert.

Wszyscy pracownicy MTR, którzy dotychczas zajmowali się głównie obsługą pociągów podmiejskich, otrzymają ofertę zatrudnienia w SJ. Mimo to, MTR będzie nadal obsługiwać metro w regionie Sztokholmu.

Polub nas

0FaniLubię

Udostępnij

spot_img

Artykuły powiązane

Nowe zasady w Sztokholmie: Nauczanie na odległość dla uczniów z poważnymi problemami z absencją

Od 2025 roku uczniowie w Sztokholmie, którzy mają poważne problemy z absencją, będą mogli uczyć się na odległość....

Ponure perspektywy dla przedsiębiorczości w Regionie Sztokholm

Sytuacja gospodarcza w regionie Sztokholm pozostaje trudna, a perspektywy dla przedsiębiorczości i miejsc pracy nadal są ponure. Jak...

Nowa ankieta ujawnia, co Szwedzi sądzą o wprowadzeniu stref ekologicznych w Sztokholmie

Z końcem roku w Sztokholmie zostaną wprowadzone nowe strefy ekologiczne, które uniemożliwią swobodne poruszanie się pojazdami napędzanymi benzyną...

Droższe parkowanie w centrum Sztokholmu

Od nowego roku parkowanie w centrum Sztokholmu stanie się droższe na ponad 3000 miejscach parkingowych. Chociaż obecna propozycja...