Kentucky Fried Chicken (KFC), znana amerykańska sieć fast food specjalizująca się w kurczakach, planuje znaczne rozszerzenie swojej działalności w Szwecji, z planami otwarcia 150 nowych restauracji w całym kraju. Jednym z najnowszych dodatków do ich rosnącej listy lokalizacji jest nowa restauracja w prestiżowym centrum handlowym Westfield Mall of Scandinavia, o powierzchni 213 metrów kwadratowych.
Od swojego debiutu w Malmö w 2015 roku, franczyzobiorca NSP skutecznie otworzył 15 lokali KFC w Szwecji, z połową z nich umiejscowionymi w trzech głównych miastach. Obecnie istnieją umowy lub listy intencyjne (LOI) na otwarcie siedmiu kolejnych restauracji, z których jedna ma zostać uruchomiona pod koniec 2023 roku, a pozostałe w 2024 roku.
Jesper Hollstrand, dyrektor ds. marketingu KFC Sweden, podzielił się z Fastighetsvärlden ambitnymi planami firmy. „Zobaczymy potencjał dla wielu kolejnych restauracji, nawet do 150 w długoterminowej perspektywie. Naszym krótkoterminowym celem jest otwarcie około 30 restauracji do końca 2025 roku,” powiedział Hollstrand.
Nowa lokalizacja w Mall of Scandinavia, znajdująca się obok popularnej sieci fast food Max, zwiększa dostępność marki KFC w regionie. „Spodziewamy się otwarcia w Mall of Scandinavia przed Nowym Rokiem. To wspaniała okazja dla nas, aby dotrzeć do większej liczby osób i zaoferować im nasz chrupiący kurczak,” skomentował Hollstrand.
Restauracja w Mall of Scandinavia będzie miała 56 miejsc siedzących i zaoferuje znane menu KFC. Dodatkowo, KFC niedawno podpisało umowę najmu na nowy lokal w Gränbystaden w Uppsali oraz planuje otwarcie kolejnej restauracji w Linköping przed świętami Bożego Narodzenia, w miejscu dawnego Pizza Hut przy Nygårdsinfarten 3.
Te ekscytujące rozwinięcia pokazują determinację KFC w rozszerzaniu swojej obecności w Szwecji, co niewątpliwie przyniesie nowe smaki i doświadczenia dla szwedzkich miłośników fast food.