SL zwraca milion koron klientom po nieprawidłowym potrąceniu z kart

Data:

Storstockholms Lokaltrafik musiał zwrócić niemal milion koron szwedzkich 5 700 klientom po tym, jak niesłusznie potrącono te środki z ich kart kredytowych. Incydent ten wywołał falę skarg ze strony poszkodowanych pasażerów, którzy ostatecznie otrzymali zwroty. W jednym z przypadków klient otrzymał zwrot ponad 10 000 koron szwedzkich. Firma przeprowadziła wewnętrzne dochodzenie, aby zapobiec powtórzeniu się takich sytuacji w przyszłości.

W 2021 roku Kristoffer Tamsons, regionalny minister transportu, z entuzjazmem prezentował innowacyjne bilety elektroniczne Storstockholms Lokaltrafik (SL) na antenie szwedzkiej telewizji SVT. System, wzorowany na rozwiązaniach z Londynu, Nowego Jorku i Brukseli, umożliwiał użycie zwykłej karty kredytowej jako biletu, eliminując potrzebę stosowania tradycyjnych biletów czy plastikowych kart. Trzy lata później, z 100 000 użytkowników dziennie przesuwających karty kredytowe przy bramkach, SL ogłasza ten projekt wielkim sukcesem.

Jednak nie wszystko idzie gładko. Tysiące podróżnych w Sztokholmie doświadczyło nieautoryzowanych ściągnięć środków z ich kart kredytowych – często przez przypadek. Problem występuje, gdy pasażerowie przykładają przy bramkach portfel zawierający zarówno kartę SL, jak i kartę bankową, powodując niezamierzone potrącenia z obu kart. Do transakcji nie jest wymagany żaden kod ani dodatkowa autoryzacja, co komplikuje sytuację.

Polub nas

0FaniLubię

Udostępnij

spot_img

Artykuły powiązane

Podejrzana niebezpieczna substancja w Kungsholmen: Akcja służb ratunkowych

Wczesnym rankiem dzielnica Kungsholmen w Sztokholmie stała się miejscem intensywnej akcji policyjnej i ratunkowej po zgłoszeniu obecności podejrzanej...

Blokady w Täby – Roslagsbanan odwołany po znalezieniu podejrzanego przedmiotu

W sobotę rano policja otoczyła kordonem obszar w Roslags-Näsby, w Täby na północ od Sztokholmu, po znalezieniu podejrzanego...

Utrudnienia w transporcie publicznym w Sztokholmie podczas wakacji

Lato i wakacje przynoszą ze sobą istotne zmiany w funkcjonowaniu systemu transportu publicznego w Sztokholmie. Od 21 czerwca...

SL w obliczu kryzysu finansowego: deficyt budżetowy i groźba dalszych cięć

Sztokholmska Administracja Transportu (SL) staje przed poważnym kryzysem finansowym, z prognozowanym deficytem budżetowym w wysokości 1,3 miliarda koron...